Konverents MINDFULNESS (teadvelolek) IGAPÄEVAELUS - emotsioonidest empaatiani


Kuna kiire elu esitab meile üha suuremaid väljakutseid, siis on järjest vajalikum oskuslik tähelepanu suunamime olulistele tegevustele, mõtetele ja emotsioonidele.
Tähelepanu ja avatuse treenimine aitab kohaneda ootamatute olukordadega, korrastada mõtteid ja suurendada rahulolu enda ja teistega.
Uuringud näitavad et teadveloleku treening tugevdab meie „tähelepanu musklit“. Samuti hoida fookust ja võtma tavalist tormilist tööpäeva rahulikumalt. Treening suurendab kontrolli oma mõtete üle ja lülitada välja „autopiloot“.
Mindfulnessi treeninguid on edukalt tööl kasutanud tuntud ettevõtted nagu Google, Cisco ja Roche. Nende juhtidel on suurenenud efektiivsus, mõtteselgus, loovus ja heaolutunne.

10.00-10.15 avasõnad päevajuht Ville Jehe

10.15-10.45 Kuidas olla enda emotsioonide ja mõtete juht? Marika Paaver (PhD) MTÜ Teadveloleku labor juhatuse liige, TÜ Kliinikumi kliiniline psühholoog ja psühhoterapeut

  • Kuidas tulla toime liigsete emotsioonide ja mõtete virrvarris?
  • Kuidas probleemi ilmnemisel jääda rahulikuks ja keskenduda lahenduse otsimisele?
  • Kuidas tekib meeleseisund, mis aitab püsida oma teel?

10.45-11.15 Milline on empaatia ja emotsionaalse intelligentsuse roll teenuste disainis? Jannus Jaska, teenuse- ja äriarenduse büroo Pulse juht

  • Kuidas kasvatada ettevõttes avatud mõttemaailma ja ettevõtlikku ning loovat töötajat?
  • Kuidas teadveoleku harjutused suurendavad empaatiat.

11.15-11.45 Kuidas mõista täpsemalt sõnumeid kultuuridevahelises (äri)suhtluses? Dr. Elena Pruvli, (PhD) 

  • Kuidas teadvelolek aitab koostada ja edastada sõnumit nii, et see oleks selgemalt mõistetav teise kultuuri esindajale?
  • Kuidas kiiremini taibata meile erinevatest kultuuridest edastatud teadete mõtet?

11.45-12.00 küsimused, arutelu

12.00-13.00 lõuna

13.00-14.00 Kuidas tuua tähelepanu ja teadvelolek tavalisse päeva? Peep Vain,  juhtide tippkoolitaja

14.15-14.30 küsimused, arutelu

14.30-15.00 kohvipaus

15.00-16.00 Peaettekanne: Mindfulness ettevõtte juhtimisel: kuidas parandada keskendumist, mõtteselgust ja suhted? Martin Ström, Potential Project Rootsi juht 

  • Kuidas tugevdada „tähelepanu musklit?“
  • Kuidas hoida fookust peamisel eesmärgil?
  • Mis aitab olla mõtteselgem ja rahulikum keset tavalist tormilist tööpäeva?
  • Kuidas haarata kontroll enda mõtete üle ja lülitada mõtlemisel välja autopiloot

Martin Ström on ettevõtete mindfulnessi ekspert ja Rootsi konsultatsiooniettevõtte Potential Project asutaja. Tal on magistrikraad psühholoogias ja arvutiteaduste tehnoloogia alal. Martin on hiljuti kirjutanud raamatu teadvelolu kasutamisest ettevõtetes „I'm Sorry, You Were Saying?“, mis võitis ka corporate minfulnessi kategoorias auhinna

16.00-16.30 küsimused, arutelu

NB! Peaesineja Martin Strömi ettekanne on inglise keeles. Konverentsil on tõlge inglise keelest - eesti keelde. Palume märkida registreerimisel lisainfosse, et vajate tõlget.

Date

4. May 2017

Location:

Tallinn
Tallink Spa & Conference hotell, Sadama 11 a Tallinn

Price:

199.00 EUR
Soodushind 199 eurot. Mitmele osalejale pakume soodushinda 179 eurot. Soodushinnad kehtivad kuni 31. märtsini. Täishind on 250 eurot. Hindadele lisandub km.
Hind sisaldab koolitusmaterjale, tõlget, lõunat ja kohvipause.
Martin Ström
Rootsi mindfulnessi konsultatsiooniettevõtte Potential Project asutaja

Martin Ström is Corporate Mindfulness expert and founder of Potential Project Sweden. He holds a M. Sc. in Psychology and a M. Sc. in computer Science and Technology. Martin is also the author of I'm Sorry, You Were Saying? an award-winning book on corporate mindfulness.

Potential Project is the global leader in providing customized, organizational effectiveness programs based on mindfulness. Our mission is to enhance individual and company performance, resilience and creativity.

During the past decade, we have brought mindfulness training to 25,000 individuals in over 100 companies across North America, Asia, Europe and Australia. All programs are individually designed to meet your needs.

Peep Vain
koolitaja ja ettevõtja

Peep Vain on koolitaja ja ettevõtja, raamatu „Kõige tähtsam küsimus” autor. Oma koolitustel ja esinemistel keskendub ta peamiselt eneseteadlikkuse suurendamise, emotsionaalse tasakaalu ning elukvaliteedi parandamise teemadele. Peep armastab muusikat ja joogat, kirjutamist ja lugemist. Olles olnud aktiivsest äri- ja koolitustegevusest mõnda aega eemal, on ta pühendunud muusikaõpingutele

Ville Jehe
ettevõtja

 Ville on insener, disainer  ja majandusmees. Eelkõige on ta aga praktik.

Ta on mitme eduka ettevõtte (Uus Maa, Delfi jne) juht olnud, loonud pea 50 ettevõtet ning käivitanud mitu rahvusvahelist projekti.

Paralleelselt on Ville juba varasest noorusest oma sisemaailma tundmaõppimisega, alguses idamaiste võitluskunstide, hiljem jooga kaudu.

Viimased 6 aastat on Ville tegelenud erinevate sisemaailma praktikate (Teadliku Muutmumise Kunsti, Mindfulness jt)  igapäevaellu rakendamisega, seda eriti just juhtimises. 

Jannus Jaska
teenuse- ja äriarenduse büroo Pulse juht

Jannus on teenusedisainer ja strateegiline mõtleja, fookusega kasutajauuringutel ja sotsiaalsel innovatsioonil. Tal on üle viieteist aasta töökogemust disaini vallas ning tegelenud teenusedisaini alase nõustamisega aastast 2011. Teda köidab inimpotentsiaali arendamine ja  ta on Vaikuseminutite MTÜ juhatuse liige.

Teadveloleku praktikatega on ta süvitsi tegelenud 2005. aastast."

Dr. Elena Pruvli, (PhD)
kultuuridevahelise kommunikatsiooni koolitaja, esineja ja nõustaja, EBSi külalisõppejõud.

Dr. Elena Pruvli, (PhD), on rahvusvaheliselt tunnustatud kultuuridevahelise kommunikatsiooni koolitaja, esineja ja nõustaja (EPIC - Elena Pruvli Intercultural Communication); ta on ka EBSi külalisõppejõud.

Ta on korraldanud nii Eestis kui ka välisriikides treeninguid kultuuridevahelise kommunikatsiooni valdkonnas nii ärisektoris (nt. rahvusvahelistes firmades Ericsson, Ramirent, Playtech, Karl Storz) ja ka avalikus sektoris (nt.  partnerluses Rahvusvahelise Migratsiooni Organisatsiooniga, Euroopa-Vahemere koostöö organisatsiooniga, Punase Ristiga, Eurese, Euroguidance’ga, Hämeenlinna linnavalitsusega ja Töö- ja Majandusministeeriumiga Soomes, Institute of Peace and Dialogue in Baar Šveitsis jt). 

Ka hetkel töötab Dr. Pruvli kultuuridevahelise kommunikatsiooni valdkonnas mitmes kultuurilises ruumis ja erinevate projektide raames. Ta on panustanud raamatusse „The World Book of Happiness“, (2011, saadetud Euroopa Nõukogu presidendi Herman Van Rompuy poolt 200 maailma tähtsamale juhile); “The World Book of Love” (2013) ja „The World Book of Happiness -2 “(2016).  Need raamatud on eesti keelde tõlgitud ja on tuntud “Õnn on” ja “Armastus on” pealkirjade all.

Peale Londoni Westminsteri Ülikooli magistrikraadi saamist kommunikatsiooni valdkonnas 1998 aastal ta on kaitsnud ka juhtimisteaduse PhD, mis sai CEMSi (The Global Alliance in Management Education) poolt sertifitseeritud  (excellence certificate) kategoorias “Cross cultural competence and communication”, 2015 aastal.

Praegu kirjutab ta avarale lugejaskonnale mõeldud raamatud mõjuvast kultuuridevahelisest kommunikatsioonist.

Marika Paaver (PhD)
MTÜ Teadveloleku labor, juhatuse liige; TÜ Kliinikumi kliiniline psühholoog ja vanemteadur

Mindfulness (tõlgitud eesti keelde ka kui teadvelolek, tähelepanelik teadvelolek, meelerahu, ärksus ja ärksameelsus) on iidsete budistlike juurtega, kuid tänapäeva teadmistel ja igapäevaelul põhinev õpetus.

Huvi mindfulnessi vastu on Euroopas viimastel aastatel plahvatuslikult kasvanud. Selle nimel on palju tööd teinud arst Jon Kabat-Zinn, kes ühildas edukalt iidsed budismi teadmised tänapäeva teaduse ja igapäevaeluga.

Mindfulness on meeleharjutus, mille jaoks tasuks võtta eraldi aeg, et täie tähelepanuga õppida seda (üsna eripärast) viisi, keskendumaks sellele, mis meiega toimub. Teisalt võib sellest kujuneda midagi rohkemat kui igapäevane harjutus – see võib olla viis lähenemaks oma elule teisiti. Meid julgustatakse püsima hetk-hetkelise kogemuse juures, ilma et me takerduksime muretsemisse, mõtisklustesse ja teistesse korduvatesse mõtetesse ning tunnetesse.

On tõestatud, kuidas regulaarne harjutamine võib juhtida meid suurenenud heaolu ja vabaduse juurde jäikadest liigtuttavatest mõtlemise ning tundmise ’radadest’. 

Mindfulness'i treenimine suurendab hoida tähelepanu käesolevas hetkes, laskmata mõtetel ise rändama minna. Kuna meie aju on muskel, mida saab treenida, siis mindfulness'i harjutusi võib võrrelda kehatreenimisega – mida järjepidavamalt seda teed, seda parem on tulemus. Need harjutused sarnanevad meditatsioonile, kuid ei eelda ühegi religiooni või filosoofia omaksvõttu. Neid oskusi saab arendada mitte ainult üksida nurgas mediteerides, vaid ka igapäevaelus (sh tööl ja teistega suheldes).

Konverentsil annamegi nõu, miks ja kuidas kasutada mindfulness´i igapäevaelus. Kuidas ja kui palju tuleks treenida, et tulemus oleks märgatav.

Lisalugemist enne ja pärast konverentsi:

Eesti keeles ilmunud raamatud:

Mark Williams, Danny Penman „Ärksus - tee rahuni pöörases maailmas“, Pegasus 2016 (kordustrükk). Ingliskeelne originaalteos „Mindfulness: Finding Peace in Frantic World“ saadaval www.amazon.com veebipoes.

Jon Kabat-Zinn „Sa oled alati kohal: teadveloleku meditatsioon igapäevaelus“ Kirjastus Varrak 2015

Chade-Meng Tang „Otsingud iseendas.“ Tänapäev 2015. Google'i tarkvarainseneri kogemuslugu mindfulness'i rakendamisest igapäevaelus sh tööl.

Maitreyabandhu "Elu täie tähelepanuga" Pilgrim 2015.

Ingliskeelsed veebilehed:

http://www.oxfordmindfulness.org Oxford Mindfulness Centre veebileht, kust leiab üldtutvustuse ja teavet harjutuste kohta.

Who receives the invoice?