Konverents: TEADVELOLEK (MINDFULNESS) IGASSE PÄEVA


Huvi teadveloleku (mindfulnessi) vastu kasvab ka Eestis kiiresti. Esimesed ettevõtted on toonud harjutused ka töökeskkonda ja saanud põnevaid tulemusi, mida teistega jagada.
Mindfulness soodustab õigete otsuste langetamist, puhastades mõtted liigsetest emotsioonidest ja suurendab empaatiat ning loovust. Samuti arendada võimet hoida tähelepanu olulisel, laskmata mõtetel rändama minna.
Konverentsil räägivad Eesti parimad koolitajad ja spetsialistid lihtsalt ja ausalt, millel põhinevad peamised mindfulness'i harjutused. Kuidas ja kui tihti harjutusi teha, et need ka mõjuksid ning püsima jääksid? Kuidas saab neid tuua ka töökeskkonda? Iga esineja annab ka mõned lihtsad harjutused, mida saab kohapeal ja hiljem kodus ning tööl praktiseerida.

Teemad ja esinejad

Päeva juhib Alar Ojastu

10.00 30000 teadvelolekuminutit hiljem – minu lugu. Alar Ojastu

  • Milline on teadveloleku harjutuste kasu iseenda juhtimisel?
  • Mida peab teadma teadveloleku praktiseerimise varjukülgedest ja ohtudest?
  • Kuidas investeerida positiivsusesse ja milliseid dividende tasub oodata?
  • Kuidas luua töökultuuri, kus kulub vähem aega ja energiat negatiivsusele?

10.45 Ela hetkes ja ära muretse! Miks seda on lihtne öelda, aga raske teha?  Matti Orav

  • Kellele kuuluvad ja kuidas tekivad meie mõtted?
  • Kuidas õppida enda mõtteid vaatlema?
  • Automaatsed mõtted  versus teadlikkus enda mõtetest – millal on mõlemad kasulikud?
  • Kuidas vabaneda mõtete uitamise või heietamise surnud ringist?
  • Kuidas mõtlemise muutusest kujuneb harjumuse muutus?

11.30-12.00 kohvipaus

12.00 Kuidas teadvelolek aitab oskuslikult juhtida emotsioone, tulla toime stressiga ja ennetada läbipõlemist? Kärt Lust-Paal

  • Kuidas meie aju ja keha stressiolukorras käitub?
  • Miks me kaldume mõtlema negatiivselt ja kuidas seda muuta?
  • Millal ja miks mõtleme ennast ise vangistusse?
  • Miks tähelepanu uitamine on kurnav?

12.45 Kuidas saavutada viljakas pinnas uutele mõtetele ja loomingulisusele? Loore Martma

  • Millal ja kui palju on rutiini on vajalik?
  • Kuidas leida probleemide lahendamisel õige pingutuse ja lõdvestuse tasakaal?
  • Miks hirmule mõtlemine takistab loovust?
  • Milliste tegevuse sooritamisel on meeleolu sageli sama tähtis kui tegevus ise?
  • Millal on oluline rutiinist välja murda ja uusi mõttemustreid ning harjumusi kinnistada?

13.30-14.30 lõuna

14.30 Miks on tark olla iseenda parim sõber?  Anni Kuusik

  • Mis tulu tõuseb heasoovlikkusest?
  • Armasta ennast – mida see tegelikult tähendab?
  • Kuhu jääb siis nõudlikkus enese ja teiste vastu?
  • Mis juhtub meie kehas ja meeles, kui oleme hoolivad?

15.15-16.00 Vestlusring: Kuidas tuua teadveloleku harjutused enda ellu ja töökeskkonda?

Kogemust teadveloleku praktikate rakendamisest enda ettevõttes jagavad Kadri Mägi (Roche Eesti) ja Kristiina Lõhmus (SEB Pank)

  • Milline on kokkuvõte esimestest tulemustest?
  • Millised on olnud raskused ja komistuskivid?
  • Millised on rõõmud?
  • Kuidas tasub alustada teistel, kes alles plaanivad seda sammu?

16.00-16.15 lõpusõnad Alar Ojastu

Date

30. May 2018

Location:

Tallinn
BLISSTray konverentsikeskuses Mustamäe tee /Mehaanika 21 nurgal Asukohta saate vaadata siit: http://www.blisstray.com/kontakt.html

Price:

199.00 EUR
Hind osalejale on 199 eurot + km. Hind sisaldab konverentsimaterjale, lõunat ja kohvipause.

Renunciation terms and conditions:

Konverentsist loobumiseks palun saatke meile kirjalik teade 25. maiks. Siis tagastame 100% maksumusest. Hiljem tagastame 80% maksumusest, kuid saab vahetada osaleja nime.

Alar Ojastu
juhtimisekspert

Alar on juhtimisekspert ja inspiratsioonikoolitaja, kes juba 15 aastat süvitsi uurinud, kuidas kujuneb inimese õnnetunne. Mitmed uuringud, mille tulemustega Alar on töötanud, näitavad selget kahesuunalist seost inimese positiivse suhtumise ja tööalaste õnnestumiste vahel. Pikaajaline kogemus koolitajana on toonud talle palju elulisi näiteid ja lugusid, millega uuringute väiteid kinnitada. Pidev tung isikliku arengu ja kasvu suunas on tinginud sügava huvi praktikate ja eksperimentide vastu, mis arenguimpulsse võimaldavad. Nii on Alar lõpetanud 2017 aasta sügisel Mindful Academy kursused Hispaanias ning omandanud rahvusvahelise Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) (teadvelolul baseeruva stressi alandamise tehnikate) õpetaja litsentsi.

Matti Orav
Teadveloleku praktikate koolitaja, MTÜ Vaikuseminutid

Matti on olnud õpetaja, koolijuht, koolitaja ja muusik. Ta on saanud tähendusrikkaid kogemusi elu väljakutsetega kokku puutudes, olles sulgenud kaks toimivat kooli – Viljandi Valuoja Põhikooli igaveseks ja reorganiseerides Rannu Keskkooli põhikooliks. Ta on elus väga palju lugenud, õppinud ja kogenud erineval moel vaikuse olemust iseenda sees ja enda ümber.

Tänu vaikuseminutite harjutustele on ta leidnud lihtsa viisi, kuidas keset kirglikku elumere laineid seilates võtta kiiresti kontakti iseenda olemusega. Suudan säilitada kriisisituatsioonides selge pea ja mõtlemise. Olen õppinud paremini olema oma emotsioonidega kontaktis, mitte neid alla surudes, vaid väljendades ennast selgelt ja kindlalt. Eelkõige tuleb meil elus õppida olemaks inimene ja Vaikuseminutite harjutused on just õige viis alustamiseks ja harjutamiseks, et suuta juhtida ennast tähelepanelikult ja keskendunult.

Kärt Lust-Paal
kliiniline psühholoog ja mindfulnessi koolitaja

Kärt Lust-Paal (Tartu Ülikool, psühholoogia, M.A.) on Noviti nõustamis- ja koolituskeskuse asutaja, kliiniline psühholoog ja mindfulness koolitaja.  Kärt asutas Noviti keskuse ligi kolm aastat tagasi eesmärgiga  pakkuda tõenduspõhiseid teenuseid moodsas ja innovaatilises keskkonnas ning sooviga tuua ettevõteteni koolitusi, mis toetavad töötajate heaolu ning tõstavad sooritusvõimet. Kärdi tee mindfulness´ini on kulgenud läbi soovi pakkuda oma klientidele kõige uuemaid ning efektiivsemaid meetodeid tulemaks toime tänapäevase kiire elutempo, kõrgendatud nõudmiste ning kaasuvate probleemidega. Koolitaja on läbinud Eesti Kognitiivse ja Käitumisteraapia Assotsiatsiooni kognitiiv-käitumisteraapia kaheaastase väljaõppe ning seejärel täiendanud end süvitsi mindfulness´i valdkonnas Oxfordi Ülikoolis. Enesetäiendusest ning erialasest huvist on välja kasvanud koolitaja isiklik mindfulness praktika, mis toetab nii koolitajat ennast kui ka paljude tema klientide töötajate igapäevaseid

Loore Martma
näitleja ja koolitaja

Loore Martma on lavastaja, näitleja, muusik, teatripedagoog ning andunud psühholoogiahuviline. Oma magistritööga Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia Lavakunstikoolis uurib ta stressi, depressiooni ja läbipõlemist.

Ta on läbi viinud ka mitmeid mindfulnessi teemalisi koolitusi. Teadmised ja kogemused vaimse tervise teemadel on viinud teda koostöösse projekti Peaasi meeskonnaga, kes korraldavad koolitusi ja loenguid praktilise psühholoogia teemadel. 

Tema seni tuntuim teleroll on Liisi Kanal 2 seriaalis "Naabriplika". Ta on mänginud 2016. aastal valminud filmis "Luuraja ja luuletaja".

Anni Kuusik
kliiniline psühholoog

Anni Kuusik: 10-aasta pikkune töö psühholoogina viis mind teadveloleku ja heasoovlikkuse praktikateni, millele toetudes olen saanud ise ja aidanud teistel mõista, kuidas töötab meie meel, mis paneb meid kannatama ja kuidas olla õnnelikum sõltumata sellest, mis meie elus juhtub. Olles 2009.aastal oma elus kriisis sattusin uurima kristiku mõtluspalve traditsiooni leides nii heasoovliku teadlikkuse praktikate tee. Avastasin lihtsad ja töökindlad vahendid, kuidas tulla toime häirivate ja kasutute mõtetega, äärmiselt ebamugavate tunnetega nagu paanika, ängistus ja meeleheide. Rakendades radikaalset heasoovlikkust ja aktsepteerimist kogesin sügavat rahu ja kindlust - avastades, et selleks ei peagi muutuma, vaid õppima endaga elama. Mõned aastad hiljem avastasin, et sarnased praktikad on psühholoogias ja meditsiinis kasutusel ning tõenduspõhised sekkumised stressi ja vaimse kannatuse vähendamiseks. 2012.aastast alates hakkasin rakendama neid praktikaid töös inimestega, kellel olid füüsilised või vaimsed raskused ja probleemid nagu pingeline elu, stress, ärevus, hirm, meeleheide, madal enesehinnang, krooniline valu või probleemsed käitumised nagu emotsionaalne söömine, muretsemine, raskused enese motiveerimise ja keskendumisega. Teadveloleku ja heasoovlikkuse praktikate õpetajana olen end täiendanud kõige enam Oxfordi Mindfulness Keskuses, aga ka paljude teiste inspireerivate teadveloleku õpetajate ja psühholoogide käe all. Heasoovlikkuse ja aktsepteerimise praktikate juhendamist olen õppinud Mindful Self-Compassion programmi looja Chris Germeri ja  Compassion-Focused Therapy väljatöötaja kognitiiv-käitumisterapeut Paul Gilberti töötubades. 

Kadri Mägi-Lehtsi
Roche Eesti OÜ tegevjuht

Kadri on inimese olemus köitnud juba nooruki east peale ja seetõttu õppis ta Tartu ülikoolis arstiks ja töötas ka sellel alal mõnda aega. Siiski on valdav enamus tema tööelust olnud rahvusvahelistes ravimifirmades, millest viimased 13 aastat olen panustanud Roche Eesti OÜ tegevjuhina. Töö inimestega on ajendanud teda pidevalt ennast täiendama ja praktiseerima. Tee teadveloleku (mindfulness) juurde on olnud mõnus kulgemine ja rõõm on, et teadveloleku treeningu rakendamine töökeskkonnas on mõjutanud positiivselt mitmete inimeste elu ka väljaspool kontoriseinu. Inimesena oleme me ju terviklikud - tööl, kodus ja puhkehetkel. Ta täiendab end hetkel Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis terviseedenduse alal ja kirjutab lõputööd mindfulnessi rakendamisest töökeskkonnas.

 

Kristiina Lõhmus
SEB Panga koolitus- ja arenduskonsultant

Kristiina tegeleb SEB Pangas mindfulness´i programmi koordineerimisega ja on valmis oma kogemust jagama huvilistele, kes sellega enda ettevõttes alustada plaanivad.

Kristiina: Olen SEB-s töötanud 7 aastat ning olen lõpetanud Tartu Ülikooli majandusteaduste magistratuuri. Oman pikaajalist kogemust pangandussektoris kliendisuhete hoidmisel ja loomisel ning oma tänastes tööülesannetes tegelen SEB panga koolitus- ja personaliarenguprojektide koordineerimisega. Pangandus on väga kiires muutumises, pankadest on saamas üha enam tehnoloogiaettevõtted ning töötajatel on kanda multifunktsionalsed rollid, mis kõik eeldava oskust kiireks ümberlülitumiseks ning maksimaalseks pühendumiseks. Seetõttu on oluline pakkuda oma töötajatele tuge ja oskust pikemaajaliselt iseendasse vaadata, et viibida hetkes, olla kohal ning seeläbi olla edukam ja efektiivsem kõigis oma tegemistes.  Jagan hea meelega SEB kogemust antud programmi organisatsiooni toomisel ja hinnanguid ning tagasisidet programmi kasulikkuse kohta.  

Who receives the invoice?